czwartek, 2 maja 2013

TORT PRAGA

Do zrobienia tego tortu zmusiło mnie mleko skondensowane, które zostało po zrobieniu Kremu czekoladowo-orzechowego. Tradycyjnie już w wyszukiwarkę na stronie Moje Wypieki wpisałam hasło i pojawiły się przeróżne smakowite propozycje. Przygotowania tortu sprawiły mi wiele satysfakcji. Przede wszystkim biszkopt, który robiony nieco inną metodą, wyszedł idealny. Bez dodatku proszku do pieczenia. W pierwszej chwili pomyślałam, że pominęłam go podczas spisywania receptury. Ciasto wyrosło przepięknie. Do tego idealnie pasował słodziutki krem. Mój był dużo ciemniejszy niż w oryginale, ponieważ rozpędziłam się podczas dodawania kakao. Tort smakowo zaliczał się do typu Sachera, lecz oczywiście różnice były znaczne. Gdy podczas wiosennego przesilenia dopadł mnie katar i zatkany nos, przez kilka dni nie czułam żadnych zapachów. Dlatego mój pierwszy kęs tortu kojarzył się jedynie z cukrem, bo w ustach czułam tylko słodycz. Gdy następnego dnia spróbowałam kawałka ciasta, przeżyłam zaskoczenie. Wreszcie poczułam wspaniały smak i aromat tortu. Bardzo smaczny. Bardzo w moim guście.







TORT PRAGA
Ciasto:
6 jaj
150g cukru
115g mąki pszennej
25g kakao
40g roztopionego masła
Białka ubić. Dodać połowę cukru. Dodać żółtka utarte z pozostałym cukrem. Wsypać mąkę z kakao. Wlać masło. Wymieszać. Ciasto wylać do tortownicy o średnicy 23 centymetrów. Piec w temperaturze 180°C przez 30 minut. Ciasto ostudzić. Wyjąć z tortownicy. Przekroić na 3 blaty.
            Krem:
1 żółtko
20ml wody
120g mleka skondensowanego słodzonego
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
200g masła
10g kakao
Żółtko wymieszane z wodą i mlekiem gotować na parze, aż zgęstnieje. Chłodny krem utrzeć z masłem i ekstraktem waniliowym. Dodać kakao. Kremem przełożyć placki.
            Glazura:
55g konfitury morelowej
Konfiturę przetrzeć przez sito. Smarować wierzch i boki tortu.
            Polewa:
60g gorzkiej czekolady
60g masła
Masło roztopić. Dodać pokrojoną czekoladę. Wymieszać. Polać wierzch i boki tortu. Wierzch można ozdobić wzorkiem z mlecznej czekolady.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz