poniedziałek, 13 maja 2013

BABECZKI Z MUSEM Z MLECZNEJ CZEKOLADY

Te babeczki kusiły mnie swoim wyglądem na blogu Kwestia Smaku. W rzeczywistości nęciły nas równie mocno, a nawet bardziej. Musiałam dorobić porcję, bo połowa upieczonych babeczek dziwnym trafem zniknęła, zanim jeszcze przygotowałam mus. Mąż twierdził, że to najmłodsza córka tak szalała, ale przecież ona ma dopiero półtorej roku. Chyba, że tak się umówili, że ona robiła pierwszy kęs, a tatuś pochłaniał resztę. Gdy wykańczałam babeczki, domownicy co 5 minut wpadali do kuchni, żeby zapytać, czy już można jeść. A mamusia wymyśliła sobie czekoladowe zygzaki i trzeba było czekać, aż czekolada stężeje. Aby przyśpieszyć ten proces, włożyłam wzorki do lodówki. Niestety w kilka chwil po wyjęciu, czekolada topiła się i wzór opadał. Moje babeczki miały nieco ciemniejszą kolorystykę, niż na stronie źródłowej. Wynikało to zapewne z rodzaju użytej czekolady. Dodam jeszcze, że ciasto robiłam dwukrotnie. Po raz pierwszy użyłam czekolady mlecznej z dziecięcych zapasów po urodzinach i niestety nie łączyła się ona z masłem. Podczas pieczenia ciasto wypływało z foremek. Na szczęście zapas mojego ulubionego Wedla czekał na swój triumf. Rozpisałam się o rożnych drobiazgach, a jeszcze nie wspomniałam o najważniejszym.  Aby przełamać słodycz mlecznej czekolady, nadziałam babeczki dżemem malinowym wymieszanym z odrobiną soku z cytryny. Smak babeczek był czekoladowy w każdym kęsie. Zarówno w musie, jak i w cieście. Szkoda tylko, że te pyszności tak szybko się kończą.







BABECZKI Z MUSEM Z MLECZNEJ CZEKOLADY
Ciasto:
150g masła
150g mlecznej czekolady
150g cukru
4 jajka
120g mąki pszennej
2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
Masło roztopić z czekoladą. Dodać cukier. Wlać roztrzepane jajka. Wsypać mąkę z proszkiem. Nałożyć do foremek. Piec w temperaturze 160°C przez 20 minut.
            Mus:
200g mlecznej czekolady
3 żółtka
40g cukru
1 ½ łyżeczki żelatyny
5 łyżek mleka
150ml śmietanki 30%
Żółtka ubić z cukrem. Wlać roztopioną czekoladę. Dodać żelatynę rozpuszczoną w ciepłym mleku. Wymieszać z ubitą śmietanką. Mus schłodzić. Dekorować babeczki.
            Dekoracja:
2 łyżeczki kakao
50g gorzkiej czekolady
Babeczki posypać kakao. Z roztopionej czekolady zrobić 12 wzorków. Gdy zastygną, ułożyć je na babeczkach.



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz