niedziela, 31 sierpnia 2014

PUSZYSTY SERNIK

Puszysty sernik, czy raczej zwarty? Oto jest pytanie. Nasunęło mi się ono po przeczytaniu wpisu o Serniku Na Biszkopcie. Zaserwowała nam go szwagierka Basia przy okazji spotkania rodzinnego. Wszyscy byli zachwyceni, a w szczególności my, kobiety piekące. Gdy każda z nas miała już przepis, ciasto owo upiekła. Okazało się jednak, że każdy z tych serników wyglądał inaczej. Część problemu to puszystość biszkoptu. Druga kwestia dotyczyła puszystości sera. Dzięki doświadczeniu mojej siostry wiem, że aby sernik był puszysty należy ucierać go ręcznie tuż po dodaniu sera. Wtedy konsystencja masy po upieczeniu będzie lżejsza, struktura sera bardziej widoczna i do tego lekko krusząca się. We wcześniejszych etapach można używać miksera lecz istotne jest aby w końcowym etapie przejść na ‘tryb ręczny’. Jak widać było na dołączonych do przepisu zdjęciach, mój sernik wykonany został w całości przy użyciu miksera. Jego konsystencja była bardziej zbita, grudki sera nie były widoczne, a całość aż tak nie wyrosła. Nie twierdzę, że moje ciasto było niepoprawne. Ja wolę, gdy sernik ‘trzyma się kupy’ i dlatego pozostanę przy swojej metodzie pracy. Jeśli Wy macie wątpliwości, proszę wypróbować obie wersje i dokonać wyboru. Teraz będziecie wiedzieć dlaczego Wasz sernik jest inny, niż ten sąsiadki. Polecam Sernik Na Biszkopcie, Sernik z Piernikami, Sernik w Cieście Kakaowym i Sernik z Kulami Orzechowymi i Kremem.  Z pozdrowieniami dla Sernikoholików.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz