wtorek, 29 kwietnia 2014

SERNIK NA BISZKOPCIE

Przepis pochodzi z Wielkiej Księgi Ciast Siostry Anastazji. Spoglądając na zdjęcie umieszczone przy przepisie, w życiu nie powiedziałabym, że to jest to samo ciasto, którym zajadałam się u szwagierki Basi. Przez dłuższy czas dopraszałam się o przepis. Z powodu sklerozy, sezonu grypowego dzieciaków i tym podobnych spraw, wszystko odwlekało się w czasie. W prezencie urodzinowym dostałam od rodzinki właśnie tę Wielką Księgę z przepisami i mimo, że z dziewczynami przeglądałyśmy ją wielokrotnie, nie rozpoznałam przepisu. Sernik na biszkopcie królował na świątecznym stole. Ciemna polewa na biszkopcie dodała mu wspaniałego smaku. Gdy po raz pierwszy kosztowałam ciasta, nie mogłam pojąć, jak ta ciemna warstwa była zrobiona. A teraz wiem i polecam wszystkim to ciasto. Przepyszne. Jako ciekawostkę powiem Wam jeszcze, że w okresie około świątecznym sernik ten robiły aż cztery osoby. Każde ciasto wyglądało inaczej. To był po prostu ewenement i przy okazji kolejnych wizyt u szwagierek doszukiwałyśmy się różnic i ich przyczyn. Dzięki wiedzy mojej siostry wiem już o co chodzi. Dedykuję jej wpis Puszysty Sernik.







SERNIK NA BISZKOPCIE
Biszkopt:
8 jaj
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubić. Dodać cukier. Dodać żółtka. Wsypać mąkę z proszkiem. Wymieszać. Ciasto przelać do dużej blaszki. Piec w temperaturze 160°C przez 30-40 minut. Biszkopt przekroić na dwa blaty.
            Ser:
1 ½ kg zmielonego twarogu
400g cukru
350g masła
12 jaj
2 budynie waniliowe w proszku
Masło utrzeć z cukrem. Dodać żółtka. Dodać ser. Wsypać budyń. Dodać ubite białka.
            Polewa:
250g masła
1 szklanka cukru pudru
2 łyżki wody
3 łyżki kakao
4 łyżki alkoholu
Wszystkie składniki rozpuścić. Zagotować.
            Kolejność warstw:
Biszkopt – ½ polewy – ½ sera – biszkopt – ½ polewy – ½ sera.
Piec w temperaturze 180°C przez 50-60 minut.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz