piątek, 11 kwietnia 2014

RACUCHY Z JABŁKAMI I RODZYNKAMI

Racuchy przygotowane zostały w oparciu o przepis z programu ABC gotowania. Składniki ciasta nie odbiegały od tych typowych dla racuchów na proszku. Ciekawe były tutaj dodatki. Jabłka i cynamon nadały placuszkom smaku, ale to rodzynki były perełką w tych racuchach. To była najprzyjemniejsza chwila jedzenia, gdy udało się trafić właśnie na rodzynkę. Rozkoszny słodki dodatek, który świetnie pasował do pozostałych składników. Racuszki można tradycyjnie posypać cukrem pudrem. Mnie pokusiło o zrobienie Cynamonowo - Śmietankowego Kremu. Krem ten miał być dodatkiem do Orzechowych Bułeczek Scones, lecz ja wykorzystałam go dopiero przy tych racuchach. Pasował idealnie. Miał świetny smak – słodki, a zarazem lekko kwaśny, o cynamonowym aromacie. Racuszki z tym kremem to strzał w dziesiątkę. Aby racuchy zyskały tradycyjny, babciny wygląd, należy smażyć je na oleju. Ja dawno porzuciłam ten sposób, bo nie mogłam spokojnie patrzeć na olej ubywający z butelki podczas takiego smażenia. Wbrew pozorom potrzeba go sporo. Pomimo beztłuszczowego smażenia, mogę zagwarantować bogaty smak  placuszków, dawkę owoców i pomysł na szybki, słodki podwieczorek.







RACUCHY Z JABŁKAMI I RODZYNKAMI
Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
3 łyżki cukru
2 szklanki mleka
2 jaja
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody
¼ łyżeczki soli
½ łyżeczki cynamonu
2 pokrojone jabłka
½ szklanki posiekanych rodzynek
1 łyżka jogurtu naturalnego
1 łyżka stopionego masła
Wszystkie składniki wymieszać i smażyć racuchy. Posypać cukrem pudrem.
             Sos cynamonowy:
½ szklanki śmietanki 30%
2 łyżki kwaśnej śmietany
2 łyżki cukru
½ łyżeczki cynamonu
Śmietankę ubić. Wymieszać z pozostałymi składnikami.









A to sposób podawania racuchów w stylu Lali - 'na kanapkę', czyli z masłem i dżemem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz