sobota, 22 lutego 2014

SCONES Z ORZECHAMI

Tym razem sconesy z przepisu Anny Olson bardziej przypominały ciastka, niż bułeczki. Może przez to, że były mniejsze niż zwykle i je trochę przepiekłam. A może to taki przepis. Tego jeszcze nie wiem. Wiem tylko, że były smaczne, dla mnie najlepsze z masłem. Tym razem w walentynkowej formie. Szczególnie Natka wyczekiwała walentynek. Gdy tylko zobaczyła rano serduszkowe sconesy, powiedziała ‘Mamo, te ciastka zjemy, jak będą walentynki. Odpowiedziałam jej ‘Skarbie, dzisiaj są walentynki’. Radosny wyraz zaskoczenia na twarzy córki – bezcenny. Oryginalnie dodatek do tych sconesóstanowił Krem Cynamonowyktórego ja użyłam do Racuchów z jabłkami i rodzynkami.







SCONES Z ORZECHAMI
Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
¼ szklanki cukru
1 łyżka proszku do pieczenia
½ łyżeczki soli
200g masła
¼ szklanki miodu
¾ szklanki mleka
1 szklanka prażonych orzechów włoskich lub pekan
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Masło posiekać z suchymi składnikami. Dodać miód i mleko. Wsypać posiekane orzechy. Zagnieść ciasto. Rękami spłaszczyć ciasto i złożyć kilkakrotnie w kopertę. Ciasto rozwałkować na grubość 2 centymetrów. Wycinać koła.
Wierzch:
2 łyżki mleka
2 łyżki cukru lub sezamu
Wierzch smarować mlekiem. Można posypać cukrem lub sezamem. Piec w temperaturze 190°C przez 20 minut.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz