czwartek, 27 lutego 2014

CYTRYNOWY BUKIET

Chciało mi się. Po raz pierwszy mi się chciało zagnieść ciasto drożdżowe. Trwało to odrobinę dłużej, niż standardowe 10 minut ale byłam z siebie dumna. Drożdżówki – ślimaczki z cytrynowym aromatem. Inspirację zaczerpnęłam z książki ‘Desery’ Giovanni Pina, lecz wprowadziłam kilka zmian. W oryginalnym przepisie nadzienie miało formę pasty przygotowanej z masła, cukru i skórki cytrynowej. Ja za tą formą nie przepadam ze względu na to, że nadzienie wypływa podczas pieczenia i zamiast zostać między warstwami ciasta – przypala się w piekarniku. Kawałki ciasta ułożone zostały w krąg, blisko siebie, czym przypominały bukiet. Stąd nazwa.






CYTRYNOWY BUKIET
Ciasto:
25g drożdży
500g mąki pszennej
¼ szklanki cukru
75g stopionego masła
150ml mleka
2 jaja
¼ łyżeczki soli
Drożdże rozrobić w ciepłym mleku z cukrem. Pozostałe składniki przełożyć do miski. Wlać drożdże. Wyrobić ciasto. Odstawić na godzinę. Ciasto rozwałkować na prostokąt o grubości 0,5 centymetra.
Nadzienie:
½ szklanki cukru
2 łyżki skórki cytrynowej
50g stopionego masła
Ciasto posmarować masłem. Posypać cukrem wymieszanym ze skórką z cytryny. Zwinąć rulon. Pokroić na 12 części. Ślimaczki ułożyć na blasze w kształt kwiatka, w niewielkich odległościach od siebie. Zrobić dwa takie bukiety. Odstawić na 30 minut. Piec w temperaturze 200°C przez 20-25 minut.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz