sobota, 22 sierpnia 2015

TĘCZOWY DESER Z PIANKĄ I GALARETKAMI

Namówiły mnie dziewczyny na galaretkowe szaleństwo. A ponieważ cierpliwości w weekend miałam w nadmiarze, podjęłam się tego zadania. Tak też było. Gdy ktoś pytał, jak zrobiłam ten deser, odpowiadałam: cierpliwością. Dzięki niej przymknęłam nawet oko na tę cudownie sztuczną niebieską galaretkę. Bardzo fajna była natomiast pianka. Przygotowana w mleka zagęszczonego i jogurtu naturalnego. Całość jak najbardziej ciekawa. Polecam na przyszłość pominąć ten piękny błękit brylantowy i napawać się tylko ‘owocowym’ smakiem tradycyjnych galaretek z w miarę naturalnymi barwnikami. Całość bardzo efektowna i widowiskowa. Deser można także przygotować w jednej dużej formie. Inspiracja znaleziona została na stronie Gotuj z Cukiereczkiem.




TĘCZOWY DESER Z PIANKĄ I GALARETKAMI
Składniki:
6 galaretek: żółta, zielona, pomarańczowa, czerwona, fioletowa, niebieska
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
900g jogurtu naturalnego
30g żelatyny
200ml śmietanki 30%
1 łyżka cukru pudru
Mleko skondensowane wymieszać z jogurtem. Masę podzielić na 6 części, po 220g każda. 5 gramów żelatyny namoczyć w 1 łyżce wody. Podgrzać, aż żelatyna się rozpuści. Do żelatyny dodawać porcję mleka z jogurtem. Wymieszać. Masę rozlać do małych szklaneczek. Wstawić do lodówki. Fioletową galaretkę rozpuścić w 200ml wrzątku. Gdy przestygnie, galaretkę wylać na stężoną masę z mleka. Wstawić do lodówki. Przygotować kolejną porcję białej pianki. Wylać na zastygniętą galaretkę. Przyrządzić kolejną galaretkę. Układać naprzemiennie warstwy galaretki i pianki, aż do wyczerpania składników. Śmietankę ubić z cukrem. Dekorować desery.
            Kolejność warstw:
Pianka – fioletowa galaretka – pianka – niebieska galaretka – pianka - zielona galaretka – pianka – żółta galaretka – pianka – pomarańczowa galaretka – pianka – czerwona galaretka – bita śmietana.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz