poniedziałek, 24 marca 2014

RACUCHY Z JABŁKAMI NA SZYBKO

Racuchy to podwieczorkowy standard z dzieciństwa. Najlepsze były te na drożdżach, z dodatkiem plasterka jabłka. Swego czasu mama uczyła mnie robić ciasto ‘na oko’. Jakoś dawałam radę, lecz zawsze ciasto uciekało mi z garnka, zanim zdążyłam usmażyć wszystkie placuszki. W zasadzie były to jedyne racuchy, które mama smażyła do momentu, gdy moja siostra przyniosła książkę ‘Przepisy mojej babci, mojej mamy i moje’. Znalazła w niej znacznie uproszczony przepis na racuchy z jabłkami. Na szybko, bez czekania, na bazie proszku do pieczenia. Od teraz one królują w naszej kuchni. Moje racuszki smażyłam na patelni bez tłuszczu. Natomiast jeśli usmażycie je na oleju, racuchy zyskają bardziej tradycyjny, babciny wygląd i smak.







RACUCHY Z JABŁKAMI
Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
3 łyżki cukru
2 szklanki mleka
2 jaja
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 starte jabłka
Wszystkie składniki wymieszać. Łyżką nakładać porcje ciasta na patelnię. Smażyć na złoto. Racuchy można posypać cukrem pudrem.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz