sobota, 29 grudnia 2012

ZUPA PRZECIERANA ZIEMNIACZANO-KOPERKOWA

Po świątecznym obżarstwie dobrze było zjeść coś lekkiego i prostego, jak właśnie przecierana zupa ziemniaczano-koperkowa. Przepis podglądnęłam w programie ‘Jem i chudnę’ w Polsat Cafe. Jeśli dobrze kojarzę, w tym odcinku również było o poświątecznych dolegliwościach. Ja w tym roku profilaktycznie nie zapełniłam swojej lodówki na Boże Narodzenie. Zwykle na święta gościliśmy u rodzinki, a jedzenie czekało na nas w domu. Tym razem zaopatrzyłam wyłącznie zaplecze śniadaniowe. Dzięki temu nic się nie zmarnowało i nie trzeba było wciskać w siebie jedzenia. Lekka zupa, po świątecznym kosztowaniu, ucieszy każdy zapracowany żołądek. Dla mnie jest ona rewelacyjna. Proste składniki dały znakomity efekt smakowy. Dominował oczywiście koperek, ale było również czuć słodką marchewkę oraz pachnącą pietruszkę i seler. Istnieje ryzyko, ze kolor zupy będzie, delikatnie mówiąc, mdły. Można tego uniknąć używając większych marchewek. Wtedy kolor nabierze nieco pomarańczowego odcienia. Mi najlepiej zupa-krem smakowała z kromką chleba posmarowaną masłem. Zwykle nie chciało mi się robić grzanek. W takiej sytuacji masło było niezastąpione.





ZUPA PRZECIERANA ZIEMNIACZANO-KOPERKOWA
Składniki:
4 ziemniaki
2 marchewki
1 pietruszka
¼ selera
2 łyżki koperku
½ szklanki mleka
2 łyżki mąki
½ łyżki soli
¼ łyżeczki pieprzu
1 łyżka masła
1 litr wody
1 gałązka mięty
Obrane warzywa pokroić. Wrzucić do wrzątku. Gotować do miękkości. Dodać mąkę wymieszaną z mlekiem. Przetrzeć. Dodać koperek. Doprawić. Wierzch przybrać miętą









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz