sobota, 15 grudnia 2012

CHLEB KŁOS

Swoją reaktywację w pieczeniu chleba zaczęłam od przepisu na Chlebek Kłos. Trudność przygotowania jest mała. Jedyny problem może stanowić nadanie chlebkowi odpowiedniego kształtu, gdy się nie widziało filmiku z instrukcją lub chociaż zdjęcia gotowego produktu. Ja miałam to szczęście, że oglądałam wszystko od A do Z w programie Baking Made Easy. Smak chlebka jest wyśmienity, z resztą jak każde pieczywo domowej roboty. Po raz kolejny zauważyłam u siebie tzw. Syndrom domowego chleba, który objawia się tym, że jedynym dodatkiem do świeżej pajdki pieczywa jest porządne masło. Takie połączenie smakuje bosko. Przepis ma niestety też drobne minusy. Właściwie jeden minus. Porcja jest za mała na wykarmienie kilku głodomorów. Sama, przy dobrej passie, potrafię ‘wszamać’ niemal cały bochenek. Radzę od razu działać z podwójną ilością ciasta.






CHLEB KŁOS
Składniki:
275g mąki
1 łyżka oliwy
175ml ciepłej wody
25g drożdży
1 łyżeczka soli
Drożdże wymieszać z wodą. Dodać do pozostałych składników. Wyrobić ciasto. Uformować kształt bagietki. Ułożyć na ukos blachy. Odstawić na 30 minut. Naciąć nożyczkami pod katem 45° w kilku miejscach i wywinąć nacięte ciasto na boki. Uformować kłos. Wierzch posmarować oliwą, oprószyć solą i mąką. Piec w temperaturze 200°C przez 30 minut. Przed pieczeniem należy spryskać piekarnik wodą lub włożyć kilka kostek lodu.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz