niedziela, 2 grudnia 2012

ZAWIJASKI Z BEKONEM

Przedstawiam bardzo smaczną przekąskę. Zawijaski z bekonem. Nazwę wymyśliłam ja. Przyczyna tego - przepis oglądnęłam w programie Baking Made Easy, lecz nie zapamiętałam jego nazwy. Wiem, nie popisałam się oryginalnością heheheh. Bekon i musztarda doskonale komponują się w otoczce z ciasta francuskiego. Do tego ser żółty, który to wszystko spaja. Jedyny minus jest taki, że  przekąski szybko znikają z talerza. To przez to, że  porcje były wielkości dużego plastra bekonu, i na cały arkusz ciasta 275g wyszło ich zaledwie 10. Nad tym aspektem jeszcze popracuję. Widziałam na innych blogach wersje tylko serowe. Zapewne równie smaczne, choć jeszcze ich nie wypróbowałam. Bekon w tym wypadku nadaje paluszkom charakterystycznego aromatu i smaku. Polecam.









ZAWIJASKI Z BEKONEM
Składniki:
300g ciasta francuskiego
150g tartego sera żółtego
3 łyżeczki musztardy
10 plastrów bekonu
1 jajko
Ciasto posmarować musztardą. Posypać serem. Ułożyć plastry bekonu. Wyciąć każdy plaster ciasta z bekonem. Zwinąć w spiralę. Ułożyć na blaszce. Wstawić do lodówki na 15 minut. Smarować roztrzepanym jajkiem. Piec na złoto, około 18 minut w 200°C.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz