niedziela, 16 grudnia 2012

CIASTO DROŻDŻOWE DO ODRYWANIA

To ciasto, zwane też drożdżówką cynamonową, jest bardzo popularne w sieci. Znalazłam je w blogu Przy kuchennym stole lecz nie tylko tam się ono pojawiło. Gdy zabierałam drożdżówkę ‘w gości’, pierwsze zachwycone 'Ooo..' przeznaczone było dla wyglądu i kształtu. Drugie 'Ooo..' dla sposobu konsumpcji – odrywania. Kolejne 'Ooo..' to łatwość w przygotowaniu, a także smak. No właśnie, smak. Był równie pyszny, co prosty. Tylko cukier i cynamon, ale za to co za efekt. Naprawdę rewelacja. Drożdżówka ta bardzo dobrze sprawdza się jako poczęstunek dla ‘gości powszednich’, czyli tych, którzy wpadają po coś i tylko na chwilkę. Po raz pierwszy zrobiłam ją dla domowników. Zasiedliśmy do niej całą czwórką i schrupaliśmy w jeden wieczór. Po raz kolejny piekłam drożdżówkę u szwagierki /przygarnęła nas na wakacje w zamian za pomysły na obiad/. B. była zachwycona moim wypiekiem. Bardzo spodobało jej się też to, że jej dzieciaki pałaszowały ciacho ze smakiem. Potem kilka razy podejmowała się pieczenia i zawsze wtedy zjawiał się u niej niespodziewany gość. Gość chwalił i podziwiał, a szwagierka wychwalała mnie. W prawdzie przyznałam się, że przepis znaleziony został w sieci, ale i tak cała gloria spływała na mnie. Tak więc dziękuję za inspiracje wszystkim blogerkom, które upiekły cynamonową drożdżówkę do odrywania. W szczególności Brulionowi z Przepisami, do którego czasami zaglądam w poszukiwaniu inspiracji i który zdobył moje serce wspaniałym Misiem dla dzieci /w stylu Lubisia/, a ostatnio też cudownym sweterkiem na kubek kawy.









CIASTO DROŻDŻOWE DO ODRYWANIA
Ciasto:
2 ¾ szklanki mąki pszennej
50g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
60g roztopionego masła
1/3 szklanki ciepłego mleka
¼ szklanki ciepłej wody
2 jajka
¼ łyżeczki soli
Drożdże rozpuścić z mlekiem i cukrem. Wymieszać z mąką. Odstawić na 15 minut. Dodać pozostałe składniki. Wyrobić mikserem. Ciasto przykryć. Odstawić w ciepłe miejsce na minimum 1 godzinę lub na noc do lodówki. Ciasto wyrobić na blacie. Rozwałkować na prostokąt o wymiarach 50x30cm.
            Nadzienie:
½ szklanki cukru
2 łyżeczki cynamonu
50g roztopionego masła
Rozwałkowane ciasto smarować masłem. Posypać cukrem wymieszanym z cynamonem. Pokroić na 6 pasków. Ułożyć jeden na drugim cukrem do góry. Pokroić na 6 części. Kawałki ciasta ułożyć pionowo w krótkiej keksówce. Odstawić na 15 minut. Piec w temperaturze 180°C przez 35 minut.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz