piątek, 9 listopada 2012

CIASTECZKA Z CZEKOLADĄ

Niedawno te ciasteczka przyrządzała Pani Ania Starmach w swoim programie Pyszne 25. Wyglądały tak apetycznie, że po niedługim czasie postanowiłam je zrobić i zjeść. Rzeczywiście przygotowanie ciasta było banalnie proste. Najwięcej czasu zajęło mi łuskanie orzechów i ich siekanie. Pewnie dlatego, że towarzyszył mi mały podjadacz – Nati – którego misja polegała na niedopuszczeniu do zebrania odpowiedniej ilości orzechów. Ciastka wyszły bardzo mięciutkie. Również na drugi dzień dobrze utrzymywały świeżość i nie wysychały. Nawiasem mówiąc ciastka piekłam wieczorem, dlatego przetrwały do następnego dnia.. Podobne ciastka – w stylu piegusków – robiła moja znajoma. Były to ciastka z dodatkiem dużej ilości płatków kukurydzianych. Niestety, po wyjęciu z piekarnika gdy już ostygły, ciastka przeistaczały się w kamienie milowe i można było nimi nabić niejednego guza. Szkoda, bo ich smak był całkiem dobry i dodane składniki również mi odpowiadały. Na szczęście znalazłam godny zamiennik - przepis Pani Ani.






CIASTKA Z CZEKOLADĄ
Składniki:
250g mąki pszennej
120g masła
80g cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 jajko
50g orzechów włoskich
100g gorzkiej czekolady
Zagnieść składniki ciasta. Dodać posiekane orzechy i czekoladę. Robić małe kulki wielkości orzecha włoskiego. Spłaszczyć dłonią. Piec na złoto w temperaturze 200°C przez 10-15 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz