piątek, 16 listopada 2012

OWSIANKA

Nie brzmi zachęcająco, prawda. Owsianka - blee.

Takie właśnie nastawienie miałam podczas przygotowywania OWSIANKI. Nigdy wcześniej jej nie jadłam, nie próbowałam, nie widziałam na oczy. Nie wiedziałam, czego mam się spodziewać. Przepis na owsiankę pochodzi z programu ‘Jem i chudnę’ w Polsat Cafe. Była to propozycja niskokalorycznego, zdrowego i dobrego śniadania czy kolacji. Przyznam szczerze, że te ugotowane płatki owsiane nie wyglądały zachęcająco. Lecz gdy już skomponowałam całość, posiłek okazał się zupełnie przyzwoity. A Smak..

Smak był bardzo dobry. Lekko ciepłe płatki, do tego zimny jogurt, a na wierzchu słodkie i soczyste owoce. Wspaniale się to komponowało i zaskakująco dobrze smakowało. Chętnie zajadam się owsianką na późne kolacje. Mimo, iż płatki trzeba chwilkę podgotować, całość przygotowuje się w mig. Czasem owoce zastępuję tzw. ‘musem owocowym’, czyli moim nie do końca gęstym dżemem truskawkowym lub malinowym. Wtedy słodycz dżemu plus kwaskowaty smak jogurtu rozbrajają. Wystarczy już tego pisania. To przecież tylko zwykła OWSIANKA. Mniam.




OWSIANKA
Składniki:
4 łyżki płatków owsianych
1 banan, kiwi lub truskawki
150g jogurtu naturalnego
1 łyżka płatków migdałów, orzechów lub pestek
Płatki owsiane zalać wrzątkiem. Gotować przez 1 minutę. Pokrojone owoce zalać jogurtem. Dodać ugotowane płatki. Wymieszać. Posypać płatkami migdałów.








DO WYBORU:

Maliny

Orzechy włoskie i brzoskwinia

Karmelizowane jabłko z cynamonem i rodzynkami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz