piątek, 16 listopada 2012

JAJKA FASZEROWANE



Jajka faszerowane robiłam, jako przystawkę na chrzcinach córy. Tuż przed poszukiwałam idealnego przepisu na najlepsze jajka. Znalazłam ich ‘setki’ - ze szczypiorkiem, bez szczypiorku, z koperkiem, bez koperku, ze szczypiorkiem i koperkiem itd., itp. Istna maskara, zwłaszcza, że nie było aż tyle czasu, aby wszystkie przepisy wypróbować.
Postawiłam wszystko na jedną kartę, czyli na kolor. Jajka faszerowałam na żółto – z chrzanem i majonezem, na zielono – ze szpinakiem, i na czerwono, czyli z dodatkiem keczupu. Prezentowały się bardzo dobrze. Smakowały również. Zauważyłam,  że do podanego przepisu przemyciłam też odrobinę tuńczyka.. Nic nie szkodzi, jajka nim faszerowane były równie dobre.
Tuż obok, na talerzu, widać szynkowe zawijaski. Je także zrobiłam w trzech wersjach smakowych, o czym w następnej notce.






JAJKA FASZEROWANE
Z chrzanem:
5 ugotowanych jaj
½ łyżeczki chrzanu
½ łyżeczki majonezu
½ łyżeczki szczypiorku
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
Żółtka wymieszać z chrzanem i majonezem. Przyprawić. Faszerować białka. Posypać szczypiorkiem.
            Z tuńczykiem:
5 ugotowanych jaj
2 łyżki tuńczyka w sosie własnym
1 łyżka natki pietruszki
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
Żółtka wymieszać z tuńczykiem i natką. Doprawić. Napełnić Białką.
            Z keczupem:
5 ugotowanych jaj
100g pokrojonej szynki
1 łyżeczka keczupu
½ łyżeczki słodkiej papryki
Żółtka wymieszać z szynką, papryką i keczupem. Napełnić białka.
            Ze szpinakiem:
5 ugotowanych jaj
½ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka masła
200g szpinaku
1 łyżeczka koperku
1 łyżeczka natki pietruszki
Szpinak przysmażyć na maśle. Zmiksować z żółtkami i pozostałymi składnikami. Napełnić białka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz