poniedziałek, 2 marca 2015

CHLEBEK BANANOWY

Doskonały przepis na wykorzystanie zalegających bananów. Prosty i szybki. Suche plus mokre i upiec. Można w keksówce, można w kwadratowej blaszce, można w formie do muffinów. Mój przepis pochodzi ze strony Bakers Royale. Jako pierwszy wpadł mi w ręce, gdy szukałam pomysłu na zużycie bananów. Bardzo smaczny wypiek. Oryginalnie zwany chlebkiem bananowym aczkolwiek wydaje mi się, że ta nazwa wynika raczej z rodzaju użytej foremki. To tak, jak w przypadku anglojęzycznego przepisu na słodkie ciasto drożdżowe, nazywane tam ciastem do kawy - coffee cake. To taka moja mała dygresja. Powracam zatem do naszego bohatera. Urzekły mnie te marmurkowe wzory na cieście. Jego smak również. Polecam.






KEKS BANANOWY
Składniki:
2 ½ szklanki mąki pszennej
1 ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
¾ łyżeczki sody
¼ łyżeczki soli
1 szklanka cukru
4 jajka
½ szklanki stopionego masła
¼ szklanki oleju
1/3 szklanki maślanki
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 ½ szklanki rozgniecionych bananów (4 szt.)
Jaja ubić z cukrem. Dodać pozostałe mokre składniki. Połączyć z suchymi składnikami. Dodać banany. Wymieszać. Ciasto przelać do dwóch krótkich keksówek. Piec w temperaturze 200° C przez 40-50 minut. W połowie pieczenia ciasto naciąć wzdłuż nożem, aby środek się dopiekł. Wierzch posypać cukrem pudrem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz