piątek, 14 listopada 2014

KARMELOWE JABŁKA ZAPIEKANE POD CIASTEM

Karmelowe jabłka pod ciastem to kolejna propozycja na ciepły i słodki podwieczorek. Przepis z którego skorzystałam pochodzi ze strony Kulinarne Wyskoki. Deser był dość słodki ale w małej, filiżankowej porcji, była to przyjemna słodycz. Dodałam do ciasta odrobinę skórki cytrynowej. Jej aromat bardzo dobrze pasował i przełamywał słodkość karmelu. Do jabłek dodałam suszone daktyle namoczone we wrzątku. Przygotowania były bardzo proste. O dziwo, do sosu karmelowego używa się tu mleka, a nie śmietanki. To nawet lepiej, ponieważ mleko gości niemal zawsze w mojej lodówce, zaś śmietanka niekoniecznie. Polecam gorąco ten pysznie karmelowy przysmak jabłkowy.








KARMELOWE JABŁKA ZAPIEKANE POD CIASTEM
Jabłka:
4 jabłka
3 łyżki cukru
150ml ciepłego mleka
100g daktyli
1 łyżka masła
1 łyżeczka cynamonu
Cukier rozpuścić na patelni. Wlać mleko. Gotować, aż karmel się dobrze połączy z mlekiem. Dodać pokrojone w kostkę jabłka, pokrojone daktyle, masło i cynamon. Smażyć przez około 5 minut, aż sos zgęstnieje a jabłka zmiękną. Jabłka przełożyć do kokilek.
            Ciasto:
125g mąki pszennej
¼ łyżeczki soli
2 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50g masła
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka startej skórki z cytryny
1 jajko
120ml ciepłego mleka
Sypkie składniki rozetrzeć z masłem jak na kruszonkę. Dodać wanilię, skórkę z cytryny, roztrzepane jajko i mleko. Utrzeć na gładko. Ciasto wylać na jabłka. Wyrównać wierzch. Piec na złoto w temperaturze 180°C przez 20-25 minut. Podawać posypane cukrem pudrem, z lodami lub z jogurtem.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz