wtorek, 18 listopada 2014

CIASTECZKA Z WRÓŻBĄ

Ciastka z wróżbą to mój tegoroczny pomysł na Andrzejki z humorem. U mnie rozłoży się to trochę w czasie, ponieważ pierwszą ciasteczkową próbę podjęłam już teraz i przetestowałam na znajomych. Wszyscy przeżyli, nie było żadnego fatum. Tak naprawdę karteczki w ciastkach zawierały śmieszne aforyzmy i lekką dawkę humorystycznych anegdot, zamiast przewidywania przyszłości. Karteczki z wróżbami nie przyklejały się do ciasta i całkiem łatwo dało się je wyciągnąć ze środka. W jednym z przepisów znalazłam wymiary karteczek 1 x 10 centymetrów ale moje były cieńsze, pisane czcionką 12-ką. Najłatwiej zwinąć karteczki przy użyciu wykałaczki. Przepis na ciasto znalazłam na stronie Śladami Słodkiej Babeczki. Ciasto bardzo lekko się wyrabiało i wałkowało. Należy wycinać dość cienkie kółka, ponieważ ciastka po upieczeniu twardnieją. Im cieńsza warstwa ciasta, tym łatwiej dostać się do środka. Nie miało ono zbyt wielu walorów smakowych oprócz tego, że było słodkie. Mimo to, moje dziewczyny zjadały je z prędkością światła i musiałam część ciasteczek ukryć. Można też ciastka udekorować, np końce ciastka zanurzyć w roztopionej czekoladzie i kolorowej posypce. Wtedy zyskają na atrakcyjności. Dla mnie ich prostota była wystarczająca, a zagięcie dodawało im uroku.








CIASTECZKA Z WRÓŻBĄ
Składniki:
280g mąki pszennej
80g cukru pudru
2 jajka
1 łyżka oleju
1 łyżka wody
Z podanych składników zagnieść ciasto. Cienko rozwałkować. Małą szklanką wycinać kółka. Na środku ułożyć zrolowaną karteczkę. Zlepić na pół, jak pierogi. Pierożek zgiąć na pół na brzegu szklanki. Ciastka ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180°C przez 15-20 minut na lekko złoty kolor.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz