czwartek, 20 listopada 2014

CYNAMONOWY WIENIEC DROŻDŻOWY

Z ciastem drożdżowym efektowne pieczenie jest o tyle proste, że wystarczy w pomysłowy sposób zwinąć, skleić, naciąć ciasto i mamy wspaniały rezultat. Tak też było w przypadku Cynamonowego Wieńca Drożdżowego. Bazą nadzienia był standardowo cukier z cynamonem ale sposób zwijania ciasta sprawił, że zachwycało. Oparłam się na przepisie ze strony Kulinarne Wyskoki. Przyznaję się, że trudnością dla mnie było dzielenie składników na 1/8 szklanki, ponieważ moja miarka w oku różnie takie sprawy odmierza i ciasto wyszło mi zbyt zwarte. Użyłam ciasta z przepisu na Drożdżówkę Do Odrywania, z którym zawsze dobrze mi się pracuje. Upiekłam wspaniałe, pachnące i efektowne ciasto. Nie tylko dorośli zachwycali się jego kształtem ale nawet moje dwie małe babeczki wytrzeszczały gały na widok wieńca. Ale fajnie. Polecam przepis.






CYNAMONOWY WIENIEC DROŻDŻOWY
Ciasto:
2 ¾ szklanki mąki pszennej
¼ łyżeczki soli
2 jajka
60g stopionego masła
¼ szklanki ciepłej wody
1/3 szklanki ciepłego mleka
1 łyżka cukru
25g świeżych drożdży
Drożdże z cukrem rozpuścić w mleku. Suche składniki przesiać do miski. Dodać rozczyn drożdżowy i pozostałe składniki. Wyrobić gładkie ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce na godzinę. Ciasto rozwałkować na prostokąt o wymiarach 50 x 40 centymetrów.
            Nadzienie:
80g masła
4 łyżki cukru
3 łyżeczki cynamonu
Masło rozetrzeć z cukrem i cynamonem. Smarować rozwałkowane ciasto. Zwinąć jak roladę. Ciasto przeciąć wzdłuż na pół. Części ciasta skręcić
w warkocz tak, aby widoczne były warstwy pasty cynamonowej. Ułożyć na blaszce w kształt wieńca. Końce skleić. Ciasto odstawić na 30 minut. Piec w temperaturze 180°C przez 30-35 minut.













Instrukcja zwijania














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz