wtorek, 4 listopada 2014

BEZOWE DUSZKI

Bezowe duszki stanowią świetną dekorację upiornych ciast czy babeczek. Były też świetną przekąską dla dzieciaków. Taki ‘hamerykański’ akcent podczas rodzinnego spotkania w dniu 1-go listopada. Piekłam je na ostatnią chwilę i nawet nie zdążyłam namalować czekoladowych oczu i buziek. Na szczęście zostawiłam kilka duszków do wykończenia po powrocie do domu i uwiecznienia na zdjęciach. Ale gdy Natkę odwiedziła koleżanka, moja pociecha postanowiła poczęstować ją pozostałymi duszkami. Nie miałam jej tego za złe tylko zastanawiałam się skąd ta mała ciastkarka wiedziała, gdzie je schowałam? Dla Was pozostały jedynie zdjęcia bezików przed pieczeniem, przynajmniej do czasu gdy kolejny raz podejmę się tworzenia duszków. Końcowy efekt można zobaczyć na stronie Feerii Smaków, skąd zaczerpnęłam przepis. Bardzo dobrze rozpisany jest tam czas pieczenia. Beziki pozostają białe i można uzyskać dowolny/ulubiony stopień wypieczenia. Polecam.







BEZOWE DUSZKI
Składniki:
4 białka
250g cukru
1 łyżeczka octu
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Białka ubijać. Gdy zaczną się pienić, stopniowo wsypywać cukier. Ubić sztywną i szklistą pianę. Dodać pozostałe składniki. Krótko ubić. Pianę przełożyć do rękawa cukierniczego z okrągłą końcówką. Na blaszce z pergaminem wyciskać małe stożki. Piec w temperaturze 120°C przez 15 minut. Zmniejszyć temperaturę do 100°C. Piec przez 45 minut. Po tym czasie beziki będą chrupkie z zewnątrz i ciągnące w środku. Aby całkiem wysuszyć bezy należy piec je jeszcze przez godzinę w temperaturze 60°C. Studzić w uchylonym piekarniku.
            Dodatkowo:
10g gorzkiej czekolady
Czekoladę stopić. Malować nią oczy i buźki duszków.











1 komentarz:

  1. Wyglądają te duszki na takie, że chciałoby się je od razy zjeść. Mam nadzieję, że tak samo smacznie smakują jak i wyglądają. Osobiście bardzo sobie cenię przepisy z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdyż wiem jak ciasta i desery są dobrym sposobem na osłodzenie sobie dnia.

    OdpowiedzUsuń