niedziela, 29 września 2013

ANIELSKIE CIASTO

Jak opisać anielskie ciasto w dwóch słowach.. – Totalne Zaskoczenie. Podstawą ciasta były same białka, do tego odrobina mąki i cukru. W programie Martha Bakes ciasto wyglądało jak suchy biszkopt. Po wyjęciu z formy moje ciasto także wyglądało podobnie. Spodziewałam się czegoś pomiędzy bardzo suchym biszkoptem a bezą. Byłam w szoku po spróbowaniu pierwszego kęsa. Anielskie ciasto było pulchne i wilgotne. Miękkie jak gąbka. Kroiło się niemal idealnie. Smakowało przewspaniale. Każdy, kto próbował ciasta, miał podobne wrażenia. Niby niepozorne, a było niesamowitą niespodzianką smakową. Trzy czwarte ciasta zjedliśmy od razu. Do pozostałej części dodałam po kleksie bitej śmietany. Ciasto samo w sobie było pyszne, dlatego bita śmietana pełniła tu bardziej rolę estetyczną, niż smakową. Naprawdę polecam spróbowanie anielskiego ciasta. Wy też będziecie zaskoczeni. Ja już zabieram się za pieczenie Kokosowej Chmury, właśnie na bazie ciasta anielskiego. Przepis jest z programu Marthy Stewart, jak już zapewne domyśliliście się.







ANIELSKIE CIASTO
Składniki:
14 białek
1 ½ szklanki cukru
1 szklanka mąki pszennej
½ łyżeczki soli
1 ½ łyżeczki octu
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 łyżka ciepłej wody
Białka ubijać. Stopniowo dodawać ¾ szklanki cukru, wodę, ocet, sól i wanilię. Wsypać mąkę z pozostałym cukrem po 6-krotnym przesianiu. Ciasto przełożyć do niesmarowanej formy z kominkiem. Piec w temperaturze 180°C przez 40 minut. Studzić odwrócone dnem do góry. Wyjąć z foremki. Podawać z bitą śmietaną i owocami.













Studzenie ciasta:


Anielskie Ciasto można przełożyć lukrem 7-minutowym oraz posypać płatkami kokosa. Wtedy zamieni się ono w Kokosową Chmurę,  również autorstwa Marthy Stewart. Dla mnie jednak była ona zdecydowanie zbyt słodka. 


Anielskie ciasto z dodatkiem bitej śmietany i kremu cytrynowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz