wtorek, 30 października 2012

PIECZONE PIEROGI Z BOCZNIAKAMI

Do zrobienia pieczonych pierogów zachęcały Panie Agata i Olga z programu 'Rewolucja na talerzu'.
Dużo czasu zajęło mi zabranie się za realizację tego przepisu. Gdy już zrobiłam listę zakupów, okazało się, że  we wszystkich sklepach były boczniaki, ale akurat nie tego dnia, kiedy przychodził po zakupy mój mąż. Pech. Po kilku podejściach udało się.
Pierogi smakują naprawdę wyśmienicie. Orzechy włoskie dodane do farszu, cudownie skomponowały się z grzybami, a ocet balsamiczny nadał im konkretnego aromatu. Do pierogów doskonale pasował również jogurtowo-tymiankowy sos. Jak dla mnie, danie jest trafione w dziesiątkę. Muszę jeszcze tylko popracować nad techniką lepienia pierogów, żeby poprawić ich prezencję. Lepiłam je metodą tradycyjną, czyli ciasto wycinałam szklanką - farsz - na pół- zlepić.  Na jednym  z blogów /tutaj/ znalazłam nieco inną metodę.  Myślę, że lepszą do tego rodzaju ciasta.







                                           


PIECZONE PIEROGI Z BOCZNIAKAMI
Ciasto:
1 szklanka ciepłego mleka
100g drożdży
1 szklanka mąki razowej
1 szklanka mąki zwykłej
¼ łyżeczki soli
1 łyżka oliwy
Drożdże rozrobić w ciepłym mleku. Odstawić na 10 minut. Do mąki dodać wszystkie składniki. Wyrobić ciasto. Odstawić na 30 minut. Ciasto rozwałkować. Wycinać i lepić pierogi. Piec w temperaturze 180°C przez 20 minut.
            Farsz:
1 cebula
3 ząbki czosnku
250g boczniaków
1 łyżeczka masła
½ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
2 łyżeczki octu balsamicznego
2 łyżki natki pietruszki
50g siekanych orzechów włoskich
Na oliwie smażyć cebulę z czosnkiem. Dodać boczniaki, masło, sól, pieprz i ocet. Dusić przez 15 minut. Dodać natkę i orzechy. 
            Sos:
150g jogurtu naturalnego
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
½ łyżeczki tymianku
Wszystkie składniki wymieszać.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz