sobota, 7 listopada 2015

KASZA MANNA NA MLEKU

Wiem, że dla niektórych takie banały, jak kasza manna na mleku to ‘bułka z masłem’. Ja natomiast pragnę zwrócić się do tych osób, które do tej pory nie gotowały kaszy manny, lub mieli problem z doborem proporcji. Moja mama zawsze gotowała grysik ‘na oko’ i nijak nie mogłam załapać, ile czego się daje. Wiadomo, cukier do smaku, ale kasza i mleko? Z podanych proporcji wyjdzie dość gęsty grysik, o konsystencji budyniu. Jeśli ktoś woli rzadszy, wystarczy odjąć 1 łyżkę kaszy. Można użyć zarówno kaszy manny błyskawicznej, jak i zwykłej. Zwykłą kaszę należy dłużej gotować, błyskawiczna wystarczy, że dobrze zakipi. Polecam na kolację dla dzieci i nie tylko. Dodatki według uznania. Dla początkujących kucharzy mam też sprawdzony przepis na Ryż Na Mleku.






KASZA MANNA NA MLEKU
Składniki:
500ml mleka
5 łyżek kaszy manny
2 łyżki cukru
Mleko zagotować. Wsypać kaszę. Dobrze wymieszać. Gotować na małym ogniu, aż zgęstnieje i zakipi. Dodać cukier. Wymieszać.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz