środa, 8 lipca 2015

BABECZKI KOPCE KRETA

Natchnienie do zrobienia tych babeczek znalazłam na półce w „Biedronce”. Od razu przypomniały mi się czasy, gdy Kopiec Kreta po raz pierwszy wszedł na rynek. Kopiec był dziełem Asi i był pyszny. Pamiętam, że wróciliśmy wtedy umęczeni z Kalwarii, a tu takie cudo na stole. Robiłam wtedy próby samodzielnego odtworzenia ciasta i , niestety, było ono zbyt twarde. Postanowiłam przejrzeć sieć w celu udoskonalenia przepisu. Pierwszy przepis, dość popularny i powtarzany na wielu blogach, to ciasto z dodatkiem maślanki. Porażka. Ciasto było gumowate i trudno było je pokruszyć na drobne kawałeczki. Drugi przepis był z dodatkiem startej czekolady, ale też okazał się niewypałem. Pech to pech. Szczególnie, że te nieudane wypieki też trzeba było zjeść. Do trzech razy sztuka, lecz tym razem użyłam swojego niezawodnego ciasta ucieranego, i babeczki nareszcie się udały. Pominęłam dodatek wiórków czekoladowych do bitej śmietany ze względu na mały rozmiar babeczek. Jeśli ktoś ma ochotę wzbogacić nadzienie, proszę bardzo. Z dodatkiem wiórków czekoladowych kopczyki wyglądają i smakują zdecydowanie lepiej.  Polecam wszystkim Kopiec Kreta. Chwała temu, kto wymyślił takie połączenie smaków.






BABECZKI KOPCE KRETA
Ciasto:
150g masła
120g cukru
2 jajka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
130g mąki pszennej
20g kakao
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki jogurtu naturalnego
Masło utrzeć z cukrem. Dodawać jajka. Wlać ekstrakt. Wsypać suche składniki. Dodać jogurt. Delikatnie wymieszać. Ciasto przełożyć do formy. Piec w temperaturze 170°C przez 25 minut. Wystudzone babeczki wydrążyć. Resztki ciasta drobno pokruszyć.
            Nadzienie:
2 banany
1 łyżeczka soku z cytryny
250ml śmietanki 30%
1 łyżka cukru pudru
1 łyżka serka mascarpone
30g gorzkiej czekolady
Banany pokroić w kostkę. Skropić sokiem z cytryny. Nałożyć do wydrążonych babeczek. Śmietankę ubić z cukrem. Wymieszać z serkiem mascarpone. Wymieszać z drobno posiekaną czekoladą. Wyłożyć na babeczki nadziane bananami, formując kopczyk. Na wierzch wysypać pokruszone ciasto.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz