poniedziałek, 13 lipca 2015

POMARAŃCZOWE BABECZKI MOTYLKI

Wielokrotnie widziałam już te babeczki, ale dopiero po obejrzeniu programu Mary Berry Cooks nabrałam chęci na wypróbowanie tego przepisu. A właściwie na wszystkie przepisy w tego odcinka. Jak już poskładałam babeczki, okazało się, że z oryginalnego przepisu było tylko ciasto. Krem maślany z cukrem pudrem zastąpiłam bitą śmietaną. Krem pomarańczowy zrobiłam według własnego przepisu. Można zrobić te babeczki w dowolnej wersji smakowej, z Kremem Cytrynowym, dżemem truskawkowym lub innymi dodatkami. Fajne te motylki. Polecam, a szczególnie wszystkim maluchom.






POMARAŃCZOWE BABECZKI MOTYLKI
Ciasto:
200g masła
200g cukru
4 jajka
200g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki startej skórki pomarańczowej
Wszystkie składniki wymieszać mikserem. Ciasto przełożyć do formy. Piec w temperaturze 180°C przez 20-25 minut. Po przestudzeniu, nożem wydrążyć środek babeczek. Odcięty krążek ciasta przeciąć na pół.
            Krem pomarańczowy:
1 jajko
½ szklanki cukru
25g masła
2 łyżki startej skórki pomarańczowej
60ml soku z pomarańczy
Masło stopić. Wsypać cukier. Dodać jajko i skórkę pomarańczową. Dobrze roztrzepać. Wlać sok. Gotować na małym ogniu, aż krem zgęstnieje. Można krem zagotować. Krem przecedzić. Schłodzić. Do wydrążonych babeczek nakładać po 1 łyżce kremu.
            Bita śmietana:
250ml śmietanki 30%
1 łyżka cukru pudru
1 łyżka serka mascarpone
Śmietankę ubić z cukrem. Wymieszać z serkiem. Nałożyć na babeczki. Na wierzchu ułożyć przecięte krążki ciasta, aby utworzyły motyle skrzydła. Można posypać cukrem pudrem.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz