niedziela, 6 września 2015

POMARAŃCZOWA GRANOLA Z ŻURAWINĄ

Miałam ochotę na mocno aromatyczną granolę. Zdecydowałam się na cudowny zapach pomarańczy. Ponieważ pomarańcza tworzy zgrany duet z żurawiną, nie miałam innego wyjścia, jak tylko połączyć je w tej granoli. Wzorowałam się na przepisie ze strony OneSweetMess, lecz dopasowałam przepis do swoich preferencji. Granola ma bardzo ciekawy smak: słodko – orzeźwiający, a podczas pieczenia w całym domu unosi się cudowny aromat. Polecam.






POMARAŃCZOWA GRANOLA Z ŻURAWINĄ
Składniki:
2 ½ szklanki płatków owsianych
½ szklanki nasion słonecznika
¼ szklanki wiórków kokosowych
1 szklanka migdałów
¼ szklanki oleju
½ łyżeczki cynamonu
1/3 szklanki miodu
1 pomarańcza
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 szklanka suszonej żurawiny
Do miski wsypać płatki owsiane, słonecznik, wiórki, migdały i cynamon. Olej wymieszać z miodem, wanilią, cynamonem, sokiem i startą skórką z pomarańczy. Zalać płatki. Wymieszać. Przełożyć na blachę. Piec w temperaturze 160°C przez 50 minut. Mieszać podczas pieczenia. Do przestudzonej granoli dodać żurawinę. Wymieszać.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz