poniedziałek, 16 czerwca 2014

PAMPUCHY Z SOSEM OWOCOWYM

Witajcie. Powoli powracam do pieczenia po dość długiej, choć nieplanowanej i przymusowej przerwie. Zaczynam odzyskiwać werwę i zapał do tworzenia nowych i reaktywowania znanych smaków. Dziś powróciłam wspomnieniami do pierwszej wizyty w Lubinie, podczas której ciocia zaserwowała nam Pampuchy z truskawkami. Od tej pory pampuchy kojarzą mi się z tamtym wydarzeniem. W sezonie truskawkowym jest to smakołyk jak najbardziej wskazany. Ponieważ nie mam jeszcze wpojonego talentu do ciasta drożdżowego ‘na oko’, skorzystałam z przepisu pana Andrzeja Polana z programu 'Dzień Dobry Tvn'. Dla przypomnienia, pampuchy to kluski z ciasta drożdżowego gotowane na parze. W programie kluski te podawane były z sosem malinowym, jednak dla mnie nieodłącznym dodatkiem jest koktajl/sos truskawkowy. Z pozdrowieniami dla Cioci Kazi.








PAMPUCHY Z SOSEM OWOCOWYM
Składniki:
500g mąki pszennej
1 szklanka ciepłego mleka
50g roztopionego masła
20g świeżych drożdży
2 żółtka
100g cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
¼ łyżeczki soli
Z mleka, drożdży, 3 łyżek mąki i 1 łyżki cukru przygotować rozczyn. Odstawić na 15 minut. Dodać pozostałe składniki. Wyrobić ciasto. Odstawić na 30 minut. Z gotowego ciasta zrobić małe pączki. Gotować na parze przez 30 minut.
            Sos:
200g mrożonych owoców
2 łyżki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego

Zagotować. Ciepłe pampuchy polać sosem.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz