niedziela, 30 września 2012

DANIE 2 W 1

Swój zbiór przepisów zaczęłam przedstawiać od słodkiej strony.. Teraz nadszedł czas na coś bardziej konkretnego.
Przepis na Danie 2 w 1 podesłała mi siostra. Wydaje się być banalne zarówno w przygotowaniu, jak i w smaku, tymczasem jego prostota dodaje mu uroku i zaskakuje. Jest to dobry sposób na to, by dobrze zjeść, a się nie narobić.
Oryginalny przepis nie zawiera marchewki. Postanowiłam dodać potrawie nieco koloru i witamin, używając właśnie tego warzywa. Dozwolone są dowolne dodatki warzywne, wg własnego upodobania. Ja poprzestanę na marchewce. Niestety danie po upieczeniu zbyt szybko zniknęło z talerzy, aby sfotografować chociaż małą jego część. Pozostała mi jedynie wersja 'przed'.









DANIE 2 W 1
Warstwa I:
2 udka kurczaka
2 ząbki czosnku
½ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka słodkiej papryki
½ łyżeczki ostrej papryki
½ łyżeczki kurkumy
2 łyżki oleju
Pod skórę udek włożyć plastry czosnku. Udka posypać przyprawami z obu stron. Ułożyć w naczyniu posmarowanym olejem.
Warstwa II:
1 kg ziemniaków
2 cebule
1 marchewka
1 łyżeczka słodkiej papryki
½ łyżeczki ostrej papryki
1 łyżeczka ziół prowansalskich
½ łyżeczki soli
½ łyżeczki pieprzu
Obrane ziemniaki pokroić w plastry. Dodać cebulę pokrojoną w talarki oraz startą marchew. Wymieszać z przyprawami. Warzywa ułożyć na udkach. Przykryć. Piec w temperaturze 180°C przez 2 godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz