piątek, 12 czerwca 2015

TRUSKAWKOWE CIASTO Z SEREM I KRUSZONKĄ

No, wreszcie zagościły truskawki na moim stole. Choć nie, truskawki goszczą już od tygodnia, ale w tym sezonie zabrakło mi weny na truskawkowe wypieki czy desery. Są tradycyjne truskawki ze śmietaną, bądź koktajle. Są dżemy klasyczne i dżem zszampanem. Ale ciasto z truskawkami było tylko jedno. Ale aż dwa razy, co moim zdaniem, dobrze o nim świadczy. Przepis jest ze strony Moje Wypieki, lecz warstwę serową dostosowałam do swoich potrzeb. Nie chciałam, żeby warstwa serowa była gładka i puszysta, jak w serniku. Do tego ciasta pasował mi ser o wyrazistej strukturze, dlatego twarogu nie mieliłam, a w przepisie pominęłam masło. Taka wersja najbardziej mi odpowiada. Ciasto było świetne. Duża blacha ciasta, choć nie prezentowało się ono aż tak okazale, zniknęła bardzo szybko. To zasługa warstwy serowej. Wspaniale pasowała do truskawek i bardzo wzbogaciła ciasto. Polecam.







TRUSKAWKOWE CIASTO Z SEREM I KRUSZONKĄ
Ciasto:
125g masła
150g cukru
2 jajka       
60g mąki ziemniaczanej
180g mąki pszennej
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
90g śmietany 18%
Masło utrzeć z cukrem. Dodawać po jednym jajku. Wsypywać suche składniki na przemian ze śmietaną. Ciasto wyłożyć na blachę o wymiarach 25x35 centymetrów.
            Ser:
400g twarogu
2 żółtka
110g cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki wymieszać widelcem. Wyłożyć na ciasto.
            Truskawki:
500g truskawek
Połówki owoców ułożyć na warstwie serowej.
            Kruszonka:
100g mąki pszennej
50g cukru
60g stopionego masła
Wszystkie składniki wymieszać. Kruszonkę wysypać na truskawki. Ciasto piec w temperaturze 170°C przez 60 minut.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz