czwartek, 4 grudnia 2014

PIERNIKOWE BABECZKI Z CYTRYNOWYM TWAROŻKIEM

Piernikowe babeczki wprowadziły zimową nutę do moich wypieków. W prawdzie Piernik Staropolski już leżakuje od kilku tygodni ale jest szczelnie zamknięty i żadnych aromatów nie uwalnia. Inspirację na Piernikowe Babeczki znalazłam na stronie Baykers Royale. Przepis dostosowałam do swoich preferencji smakowych. Nie przepadam za ciastem babeczkowym na sodzie, dlatego zastąpiłam je moim ulubionym ciastem z dodatkiem proszku. Krem twarożkowo-cytrynowy umieściłam w środku babeczek, żeby nieco ożywić piernikową nutę. Zamiast lukrem z twarożku i cukru pudru, babeczki udekorowałam bitą śmietaną. Zwieńczenie dzieła to mały piernikowy ludzik umieszczony na bitej śmietanie. Ja niestety takiego miłego pana nie miałam w szafie, więc pokruszyłam tylko kilka ciastek.







PIERNIKOWE BABECZKI Z CYTRYNOWYM TWAROŻKIEM
Ciasto:
150g masła
½ szklanki cukru
½ szklanki miodu
2 jajka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
130g mąki pszennej
1/8 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1 ½ łyżeczki mielonego imbiru
¼ łyżeczki mielonego ziela angielskiego
¼ łyżeczki mielonego kardamonu
¼ łyżeczki soli
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki mleka
2 łyżki kawy rozpuszczalnej rozmieszanej w 2 łyżkach wrzątku
Masło utrzeć z cukrem i miodem. Dodawać po jednym jajku. Wlać ekstrakt, mleko i kawę. Wsypać mąkę z proszkiem i przyprawami. Wymieszać. Ciasto przełożyć do foremek. Piec w temperaturze 180°C przez
20-25 minut.
            Nadzienie
120g serka kremowego
1 łyżeczka startej skórki z cytryny
½ szklanki cukru pudru
Serek rozetrzeć z cukrem. Dodać skórkę z cytryny. Kremem nadziać babeczki za pomocą rękawa cukierniczego.
            Wierzch:
300ml śmietanki 30%
2 łyżeczki cukru pudru
1/3 szklanki pokruszonych pierniczków
Śmietankę ubić z cukrem. Dekorować babeczki. Posypać pokruszonymi pierniczkami. Można wbić w bitą śmietanę piernikowego ludzika.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz