poniedziałek, 22 grudnia 2014

DESER PTASIE MLECZKO

Dziś będzie odrobinę historii. Smakołyk z mojego dzieciństwa, a szczególnie zapamiętany i uwielbiany deser mojego męża. Przygotowywały go dziewczynki jako niespodziankę na urodziny tatusia. Natka dzień wcześniej się wygadała, że będzie tort. To przez to, że obie były tak zafascynowane aż trzema galaretkami. Do nich właśnie należał dział galaretkowy: mieszanie, krojenie i wciskanie w deser, a także dekoracja. Ja jedynie przygotowałam bitą śmietanę. Do tortownicy o średnicy 24 centymetrów całość zmieściła się tylko na słowo honoru. Ledwie doniosłam ją bez strat do lodówki. Polecam ciut większą tortownicę, zwłaszcza jeśli chcecie dodatkowo wylać galaretkę na wierzch. Można też urozmaicić deser poprzez ułożenie na spodzie tortownicy biszkoptów, dodatkiem kawałków czekolady, czy owoców. Tu podaję przepis podstawowy, który pochodzi z przepiśnika mojej mamy.






PTASIE MLECZKO
Składniki:
1 litr śmietanki 30%
1 szklanka cukru
½ szklanki wody
½ szklanki mleka
100g żelatyny
3 galaretki w różnych kolorach
Żelatynę namoczyć w wodzie z mlekiem. Podgrzać, aż żelatyna się rozpuści. Galaretki rozrobić zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odstawić do zastygnięcia. Pokroić w kostkę. Śmietankę ubić z cukrem. Dodać rozpuszczoną żelatynę. Masę przelać do tortownicy o średnicy minimum 24 centymetry. W masę wcisnąć pokrojoną galaretkę. Schłodzić w lodówce. Jedną z galaretek można wylać na wierzch deseru.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz