czwartek, 8 maja 2014

LODY Z ORZECHAMI WŁOSKIMI

Moje córuchny od kilku już dni dopraszają mnie o lody. Najpierw chciałam odrobinę poszaleć i zrobić lody trzęsione w worku z lodem, z przepisu Rachel Khoo. Metoda była może i dobra ale smak lodów był niespecjalnie zachwycający. Tylko mleko i śmietanka 1:1, co dało efekt mlecznych lodów wodnych. Nie ma to jak krem custard. Do niego dodałam zarówno zmielone, jak i siekane orzechy. Uprażone orzechy cudownie aromatyzowały smak kremu. Powstały pachnące i lekko chrupiące lody. Mimo to postanowiłam nie nazywać ich lodami orzechowymi. Główka pracuje i wymyśliła, żeby do lodów orzechowych dodać masło orzechowe. Póki co, nie znalazłam jeszcze takiego przepisu ale mam nadzieję, że dzięki tej podmianie efekt smakowy i wizualny będzie silniejszy. Tak więc do następnego razu. Życzę orzechowego smacznego.





LODY Z ORZECHAMI WŁOSKIMI
Składniki:
1 ½ szklani mleka
2/3 szklanki cukru
500ml śmietanki 30%
1 laska wanilii
5 żółtek
¾ szklanki uprażonych orzechów włoskich
Mleko i połowę śmietanki podgrzać z wanilią. Żółtka utrzeć z cukrem. Powoli dodawać mleko. Gotować na wolnym ogniu do lekkiego zgęstnienia, aż zniknie piana. Nie zagotować. Masę schłodzić przez kilka godzin
w lodówce. Dodać ubitą pozostałą śmietankę. Wsypać ½ szklanki zmielonych orzechów i ¼ szklanki posiekanych orzechów. Zamrozić. Lody można mieszać co 30 minut.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz