niedziela, 8 lutego 2015

NALEŚNIKI Z OWOCAMI W MIODZIE

Pomysł na te naleśniki pochodzi z programu Szczypta Smaku, z odcinka o kryzysowym gotowaniu. Gdy przyrządziłam naleśniki, wcale mi nie wyglądały na przykład kryzysowego gotowania. Prezentowały się wspaniale, a w dodatku były pyszne. Przyznaję się, że przygotowywałam ten podwieczorek po swojemu, nie trzymałam się ściśle przepisu. Owoce obrałam ze skórki. Po pierwsze nie lubię, gdy po smażeniu skórka oddziela się od owoców i podczas jedzenia wciska się między zęby. Po drugie, nie mam już swoich jabłek, a te ze sklepu ze śliską i woskowaną skórką nie zachęcają do jej zjedzenia. Tyle zmian. Nie słodziłam twarożku, chociaż bardzo mnie kusiło. Owoce i powstały przy smażeniu sos wystarczająco dosłodziły całość. Polecam takie naleśniki na niedzielny podwieczorek. Są proste, smaczne i pomimo swej prostoty – niebanalne.





NALEŚNIKI Z OWOCAMI W MIODZIE
Ciasto:
½ szklanki mąki pszennej
½ szklanki mąki żytniej razowej
1 ½ szklanki mleka
2 jajka
1 łyżka oleju
¼ łyżeczki soli
Wszystkie składniki dobrze wymieszać. Smażyć naleśniki.
            Nadzienie:
2 jabłka
2 gruszki
200g twarożku
½ szklanki jogurtu naturalnego
50g prażonych orzechów włoskich
3 łyżki miodu
1 łyżeczka octu balsamicznego
½ łyżeczki rozmarynu
1 łyżeczka cynamonu
Miód rozgrzać na patelni. Dodać rozmaryn i ocet balsamiczny. Wsypać owoce pokrojone w półplasterki. Dodać orzechy. Smażyć przez około 5 minut, aż owoce się zrumienią. Twaróg wymieszać z jogurtem i cynamonem. Naleśniki przełożyć twarożkiem. Na nich ułożyć karmelizowane owoce.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz