poniedziałek, 14 grudnia 2015

CZEKOWIŚNIA Z BANANAMI I CZEKOLADĄ

Przypadkowo natrafiłam na przepis na nową wersję czekowiśni. Sto razy pyszniejszą, niż Czekowiśnia z Kakao. Tutaj, oprócz wiśni, kluczową rolę odgrywają banany i czekolada. Ich dodatek spowodował, że konfitura stała się bardziej aksamitna i nabrała charakterystycznego smaku. Dodatkowo wzbogacona została aromatem rumu. Jest po prostu świetna. Przepis znalazłam w czasopiśmie Moje Gotowanie. Gazety nie kupiłam, gdyż sądziłam, że przepis znajdę w Internecie. Niestety. Nie ma. Stworzyłam więc swoją własną wersję. Jestem z niej bardzo zadowolona. Konfitura nadaje się oczywiście na kanapki, ale równie dobrze prezentuje się m.in. w Babeczkach z Biszkoptami. W ten sposób można też "podkręcić" gotowy dżem wiśniowy. Należy go podgrzać, następnie dodać banany i czekoladę. 





CZEKOWIŚNIA Z BANANAMI I CZEKOLADĄ
Składniki:
1 kg wiśni
½ kg cukru
100g gorzkiej czekolady
2 banany
Drylowane wiśnie zasypać cukrem. Odstawić na 2 godziny, aż puszczą sok. Smażyć na małym ogniu. Pod koniec smażenia dodać czekoladę i pokrojone banany. Aby uzyskać gładki krem, należy go przetrzeć przez sito. Gorący dżem nałożyć do słoików.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz